Nadruk jest to opcją znakowania znacznie tańsza. Ta technika radzi sobie dużo lepiej ze skomplikowaną i kolorową grafiką niż haft, również przy projektach większych. Z tego też powodu nadruk jest częściej używany w reklamie. Nadruk świetnie nadaje się do grafiki na koszulki. Logo na odzieży firmowej jest czyste i eleganckie, nie ściąga materiału, szczególnie przy materiałach o niższej gramaturze. Dlatego taka odzież z nadrukiem jest częściej zamawiana, ze względu na dobry stosunek jakości do ceny. Nadruk można wykonać dużo szybciej niż haft komputerowy. Nadruk daje szybki efekt, ale nie jest tak trwały jak haft komputerowy. Wymaga prania w niższych temperaturach.
Haft jest najlepszą metodą do znakowania odzieży grubszej, takiej jak bluzy, kurtki, polary, swetry a także koszulki polo, którą posiadają wyższą gramaturę. Cena haftu jest wyższa niż nadruku, ale jest dużo trwalszy i mocny przy tym bardziej opłacalny. Duże wzory w hafcie mogą kosztować naprawdę dużo, ale efekty są imponujące. Haft można nawet prać w wysokich temperaturach, dlatego nadaje się na ręczniki i pościele.
Obie techniki mają swoje wady i zalety. Jednakże nie wszystkie wzory nadają się haftu, dlatego przed decyzją należy zasięgnąć opinii specjalisty, do czego bardzo zachęcamy.