Otóż pochodzi o idealne dopasowanie produktu do Zamawiającego. Coś, co jest przeznaczone dla konkretnej persony, osoby. Obecnie podobno personalizować można wszystko. Jest to trend, który istnieje od bardzo dawna, ale świadomość tego, że możemy być posiadaczami rzeczy jednej, jedynej, stworzonej tylko dla nas, nie jest taka oczywista.
Krótko mówiąc personalizacja to dopasowanie czegoś bezpośrednio pod Zamawiającego. W czasach zalewających przez sklepy sieciowe „masówki „ jest to wspaniały prezent, jeżeli chcemy komuś ofiarować coś wyjątkowego.
Obecnie personalizację wprowadziła nawet Coca-cola. Na etykietach pojawiały się popularne imiona, fragmenty piosenek czy napisy z podziękowaniami dla bliskich. W ramach jednej z akcji Coca-Cola wprowadziła do sprzedaży produkty z etykietą z przestrzenią, na której konsumenci mogli samodzielnie napisać wiadomość dla bliskich. Akcja zapraszała zatem do wspólnego spędzania czasu przy stole. Aby zachęcić do dzielenia się zdjęciami produktów, firma zorganizowała konkurs w mediach społecznościowych.
Personalizacja łączy się z emocjami z obu stron. Darujący wkłada wysiłek poszukując odpowiednich słów, obrazów, wzorów, które mogą charakteryzować osobę, którą chce obdarować. Natomiast dla obdarowanego jest to podwójny prezent, bo ten drugi to emocjonalny, świadczy o tym, że ktoś rzeczywiście włożył w swój czas. Nie ma nic piękniejszego niż coś stworzone tylko dla Nas. Zanim obdarujecie kogoś czymś wyjątkowym pomyślcie o tym. Radosnego wybierania prezentów, które przyniosą zaskoczenie i …. emocje.
Personalizuję torby, torebki, poduszki, ubrania, buty, czapki i inne rzeczy. Jest to ogromna satysfakcja i radość, poniewaz nadaję tym rzeczom haftem komputerowym cech specjalnych, wyjątkowych. Przykłady takich produktów na zdjęciach poniżej.