Regulamin sklepu internetowego www.ornamentali.pl
& 1
Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym zasady korzystania z witryny internetowej www.ornamenali.pl , wskazuje prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Klienta, jak również zasady i tryb składania zamówień, przesyłania wycen, zawierania Umów sprzedaży z Klientem, składania reklamacji oraz odstąpienia od Umowy.
- Witryna dostępna pod adresem internetowym www.ornamentali.pl prowadzona jest przez Alicja Tkaczyk, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Ornamentali Studio Haftu Alicja Tkaczyk z siedzibą ul. MIckiewicza 19, 66-450 Bogdaniec, posiadającego numer NIP 5991197614, REGON 080289768.
&2
Definicje zawarte w regulaminie
- Regulamin – niniejszy regulamin sklepu.
- Sprzedawca –Alicja Tkaczyk, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Ornamentali Studio Haftu Alicja Tkaczyk z siedzibą w ul. MIckiewicza 19, 66-450 Bogdaniec, posiadający numer NIP 5991197614, REGON 080289768.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów z wykorzystaniem Witryny lub oglądający jej zasoby.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta z Witryny.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta– osoba fizyczna zawierająca Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, pod warunkiem, że z treści Umowy wynikać będzie, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Postanowienia Regulaminu mające zastosowanie do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta zostały wprost w Regulaminie wskazane. W pozostałym zakresie do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta stosuje się postanowienia Regulaminu dotyczące Przedsiębiorcy.
- Witryna, Studio Haftu Komputerowego – witryna prowadzona przez Sprzedawcę pod adresem internetowym:www.ornamanetali.pl
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Kontaktowego dostępnego w Witrynie lub za pośrednictwem wiadomości e-mail, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Formularz kontaktowy – usługa dostępna w Witrynie, umożliwiająca wysłanie wiadomości elektronicznej Sprzedawcy za pośrednictwem formularza znajdującego się w Witrynie.
- Produkt – dostępna w Ornamentali Studio Haftu rzecz ruchoma mogąca być przedmiotem Umowy, zawieranej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, wykonana zgodnie ze specyfikacją, na podstawie plików graficznych dostarczonych przez Klienta i ewentualnych uzgodnień pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
- Wycena–wysyłana przez Sprzedawcę wiadomość e-mail zawierająca ceny brutto interesujących Klienta Produktów, koszt wysyłki, a także możliwy termin realizacji Zamówienia.
- Umowa, Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu lub Produktów zawierana albo zawarta przez Sprzedawcę z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia Umowy włącznie.
- Usługa Elektroniczna– usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Witryny. Sprzedawca świadczy usługę elektroniczną polegającą na możliwości kontaktu za pośrednictwem Formularza kontaktowego oraz wiadomości e-mail.
-
Cena: – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
&3
Kontakt do Sprzedawcy
- Adres Sprzedawcy:
ORNAMENTALI STUDIO HAFTU ALICJA TKACZYK
- ul. MIckiewicza 19, 66-450 Bogdaniec
NIP: 5991197614
REGON: 080289768
- Adres do korespondencji:
ORNAMENTALI STUDIO HAFTU ALICJA TKACZYK
- ul. MIckiewicza 19, 66-450 Bogdaniec.
- Adres e-mail Sprzedawcy: biuro@ornamentali.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: +48 530850237
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: PKO BP S.A. 17 1020 1967 0000 8102 0371 1231
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów, adresu e-mail i numeru telefonu podanych w niniejszym paragrafie.
&4
Informacje i zasady ogólne
- Do korzystania z Witryny, w tym składania Zamówień na Produkty, niezbędne są:a) urządzenie teleinformatyczne z dostępem do sieci Internet;b) poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa;
c) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Witryny spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem Klienta lub osób trzecich, bądź niekompatybilnością Witryny z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Sprzedawca udostępnia Klientowi nieodpłatnie Regulamin przed rozpoczęciem korzystania z Witryny. Klient ma możliwość utrwalenia treści Regulaminu np. poprzez wydruk Regulaminu lub jego zapis na trwałym nośniku.
- Warunkiem złożenia Zamówienia i zawarcia Umowy sprzedaży jest akceptacja postanowień Regulaminu.
- Klient obowiązany jest do korzystania z Witryny w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich. Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
&5
Zasady dokonywania Wyceny
- Sprzedawca wysyła Wycenę do Klienta za pośrednictwem wiadomości e-mail na podstawie Zamówienia otrzymanego od Klienta.
- Wyceny i wstępne wizualizacje dokonywane są bezpłatnie.
- Wysłanie Wyceny przez Sprzedawcę nie jest równoznaczne z zawarciem Umowy i skorzystaniem z usług Studia Haftu Komputerowego. Wycena nie stanowi oferty handlowej, a jest jedynie zaproszeniem do zawarcia Umowy.
- Wycena obowiązuje przez 7 dni kalendarzowych od daty jej wysłania przez Sprzedawcę. Po upływie tego terminu Sprzedawca ma prawo do zmiany ceny usługi.
- Ceny podane w Wycenie są cenami netto.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena brutto za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi kurierskie), o której Klient jest informowany w Wycenie.
&6
Zasady składania Zamówienia
- Zamówienie może zostać złożone poprzez wypełnienie Formularza kontaktowego dostępnego w Witrynie lub za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres Sprzedawcy wskazany w Witrynie i Regulaminie. Wstępne zamówienie można składać również przez media społecznościowe i allegro.
- Na podstawie złożonego Zamówienia Sprzedawca przygotowuje Wycenę, zgodnie z § 5. Wycena zostaje wysłana do Klienta w terminie 48h od daty złożenia Zamówienia.
- Warunkiem przystąpienia do realizacji Zamówienia jest:
- akceptacja przez Klienta Wyceny i terminu realizacji Zamówienia,
- podanie przez Klienta ilości zamawianych Produktów,
- podanie przez Klienta wszystkich szczegółów (specyfikacji) Zamówienia, w tym model i rozmiar odzieży, kolorystyka odzieży, kolorystyka haftu bądź nadruku, rozmiar wzoru wraz z umiejscowieniem. Klient może dostarczyć własną odzież do haftowania lub skorzystać z oferty Sprzedającego,
- wysłanie przez Klienta prawidłowo przygotowanych plików graficznych.
- podanie danych do dostawy Produktu,
- podanie danych do faktury (opcjonalnie),
- wybranie jednego z dostępnych sposobów płatności i dostawy Produktu,
- zaakceptowanie próby haftu komputerowego,
- w zależności od sposobu płatności, opłacenie Zamówienia w określonym terminie.
- Klient oświadcza, że posiada autorskie prawa majątkowe do projektu graficznego/logotypu, który przekazuje Sprzedawcy, celem wykonania Zamówienia. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za naruszenie przez Klienta praw autorskich osób trzech.
- Potwierdzenie złożenia oraz przyjęcia do realizacji Zamówienia zostanie przesłane Klientowi przez Sprzedawcę w formie wiadomości e-mail. Umowę sprzedaży traktuje się jako zawartą z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie kompletnego Zamówienia przez Sprzedawcę.
- W przypadku potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę, zgodnie z ust. 5, Klientowi nie przysługuje możliwość modyfikacji złożonego Zamówienia.
- Umowa zawierana z Klientem nie obejmuje projektu tworzonego przez Sprzedawcę, obejmującego wzór hafciarski do haftu. Klient ma możliwość dokonania zakupu projektu.
- Klient zobowiązany jest do starannego podawania danych zgodnie ze stanem faktycznym oraz określając wybrany sposób zapłaty i dostawy. W przypadku podania przez Klienta błędnego lub niedokładnego adresu, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu przedmiotu Zamówienia, jeżeli Sprzedawca i doręczyciel dochował należytej staranności przy dostarczaniu przedmiotu Zamówienia.
- Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy następuje poprzeza) udostępnienie niniejszego Regulaminu w Witrynie;b) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa ust. 5.
- Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
&7
Zamówienia personalizacji produktu
- Zamówienia personalizacji produktu można składać mailowo pod adresem studio@ornamentali.pl oraz telefonicznie. Aby złożyć zamówienie Klient powinien mieć przygotowane wymiary i projekty modelu, który ma zostać spersonalizowany. Jeżeli Klient wyrazi taką potrzebę, na adres mailowy podany przez Klienta wysyłamy instrukcję jak prawidłowo pobrać wymiary oraz zdjęcia materiałów, skór dostępnych w Ornamentali Studio Haftu. Po podjęciu decyzji i opłaceniu zaliczki w wysokości 50 % (I rata) kwoty całości zamówienia przystępujemy do pracy. Zamówienie jest wysyłane do klienta po opłaceniu drugiej części zamówienia (50% – II rata). Ceny i terminy realizacji są ustalane indywidualnie, w zależności od stopnia skomplikowania projektu. Średni czas realizacji wynosi 21 dni roboczych. Czas oczekiwania na zamówienia specjalnie to maksymalnie 60 dni roboczych.
- Zamówienie indywidualnego projektu można anulować w ciągu 24 godzin od jego złożenia. W trakcie szycia nie można już zmienić koncepcji i anulować projektu.
- Po złożeniu zamówienia za pośrednictwem strony www.ornamentali.pl oraz ostatecznym ustaleniu i zatwierdzeniu przez Klienta wszelkich szczegółów, na podany adres e-mail zostanie wysłane potwierdzenie zawierające: cenę gotowego produktu, formę dostawy wraz z jej kosztami, numer konta bankowego Ornamentali Studio Haftu, terminy płatności w tym płatności zaliczki, termin realizacji zamówienia szycia i haftowania realizowanego przez markę ORNAMENTALI. Po otrzymaniu wymienionych informacji Klient zobowiązany będzie do zapłaty zaliczki w wysokości 50 % (I rata) wartości zamówienia.
- Warunkiem przystąpienia do realizacji projektu jest przedpłata wspomnianej zaliczki na konto marki ORNAMENTALI.
c) Klient składając zamówienie oświadcza, iż został poinformowana o braku możliwości zwrotu lub wymiany produktu.
&8
Metody dostawy oraz płatności
- Dostawy są wykonywane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz do innych krajów.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w Wycenie lub Ofercie w sklepie internetowym.
- Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy Produktu:takie jak: przesyłka kurierska, paczkomat, dostawa osobista lub inna wybrana przez Klienta. 4. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności:
a) płatność przez przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
b) płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności.
c) płatność gotówką przy odbiorze przesyłki.
- W przypadku wyboru przez Klienta:
- Płatności przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie wyznaczonym na fakturze od daty otrzymania faktury VAT,
- Klient może zrezygnować z Zamówienia do czasu jego potwierdzenia przez Sprzedawcę, zgodnie z § 6 ust. 5. Anulowanie Zamówienia oznacza, że Sprzedawca jest zwolniony z obowiązku jego realizacji.
- Czas realizacji Zamówienia jest wskazywany każdorazowo w Wycenie.
- Termin realizacji oznacza datę wysyłki Zamówienia lub datę możliwości odbioru osobistego.
- Gotowy produkty, zakupiony w sklepie www.ornamentali.pl wysłany jest w ciągu 4 dni roboczych od dnia jego złożenia.
- W przypadku wysyłki Zamówienia, do terminu realizacji należy doliczyć czas niezbędny na dostawę Produktu. Przewidywany termin doręczenia przesyłki wynosi do siedmiu dni roboczych od momentu nadania przesyłki w Polsce, 30 dni za granicą.
- W przypadku, jeżeli Klient zdecyduje się na odbiór osobisty, jest zobowiązany do odebrania Produktów w terminie jednego miesiąca od dnia otrzymania informacji o zrealizowanym Zamówieniu i możliwości jego odbioru. W przypadku niedotrzymania terminu odbioru, Produkty zostaną wysłane do Klienta na adres wskazany w Zamówieniu.
&9
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny, z zastrzeżeniem ust. 8 oraz &8 ust 2.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty poprzez przesłanie oświadczenia na adres Sprzedawcy wskazany w § 3 Regulaminu lub za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: studio@ornamentali.pl. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- w przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą,
- w przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę,
- zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami,
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej,
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy wskazany w § 3 Regulaminu, niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni,
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez Konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść Konsument:
- jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Hafciarni, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów,
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Postanowienia niniejszego paragrafu mają zastosowanie również do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta. Przedsiębiorca na prawach konsumenta, chcąc skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, powinien złożyć oświadczenie, iż zawarta umowa jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, jednak nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien również wskazać w treści swojego oświadczenia przedmiot wykonywanej przez siebie działalności gospodarczej, udostępniony na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej poprzez podanie kodu (kodów) PKD (Polska Klasyfikacja Działalności), obejmującego zarówno przeważającą, jak i wykonywaną działalność gospodarczą.
&10
Reklamacja
- Umową sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi Produkt wolny od wad.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie na adres Sprzedawcy wskazany w § 3 Regulaminu lub na adres e-mail: studio@ornamentali.pl
- Reklamacja powinna zawierać zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta w związku z wadą Produktu. W przypadku, gdy otrzymana reklamacja jest niekompletna, a stwierdzone braki uniemożliwiają udzielenie odpowiedzi, Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
- Klient przyjmuje do wiadomości, iż zamówione Produkty mogą mieć tolerancję w rozmiarze +/- 2cm oraz 3 stopnie skali odcieni koloru.
- Reklamacja jest uwzględniana w przypadku uszkodzonych Produktów oraz gdy zachodzi wyraźna różnica w kolorze, rozmiarze, wykroju czy gramaturze odzieży, a także na znakowanie, jeśli umiejscowienie bądź odwzorowanie wzoru odbiega o 10%.
- W przypadku powierzenia przez Klienta własnego towaru do znakowania (haft, nadruki), Klient przyjmuje do wiadomości, iż może to spowodować niewłaściwe wykonanie znakowania z uwagi na nieznajomość materiału, który będzie znakowany. W takim przypadku reklamacja nie obejmuje niewłaściwie wykonanego znakowania.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres Sprzedawcy wskazany w § 3 Regulaminu.
- Ustosunkowanie się do reklamacji przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia, a w przypadku reklamacji niekompletnej – od daty otrzymania uzupełnionej reklamacji.
&11
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
- http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
- http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument może skorzystać z pomocy organizacji pozarządowych takich, jak Federacja Konsumentów (www.federacja-konsumentow.org.pl), Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (www.konsumenci.org).
- Konsument posiada możliwość skorzystania z pomocy i złożenia wniosku, np.:a) do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
b) do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
&12
Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Witryny jest Sprzedawca.
- Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w klauzuli informacyjnej opublikowanej w Witrynie.
&13
Postanowienia końcowe
- Informacje umieszczone w Witrynie nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego,a są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Umowy zawierane z wykorzystaniem Witryny świadczone są w języku polskim i polegają prawu polskiemu.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
- Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.ornamentali.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn,w szczególności: zmiany przepisów prawa, nałożenia określonych obowiązków przez organy państwa, zmiany sposobów płatności i dostaw,wzmocnienia ochrony prywatności Klientów, zmian funkcjonalnych Witryny, względów bezpieczeństwa – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. Do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia Umowy.7.W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, przepisów o ochronie danych osobowych.